![софия филм фест филми](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/MAIN-1.jpg)
Осем бижута на София филм фест 2024
28-мият София филм фест върви към своя край. Програмата му продължава до 4 април, а ето няколко филма, които все още можете да видите на големия екран и които ви препоръчваме да гледате:
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/Perfect-days1-1024x576.jpg)
„Прекрасни дни“ (2023), реж. Вим Вендерс
Щастлив ли е Хираяма – от начина си на живот, от мястото, на което се намира в житейския си път? Това е основният въпрос пред зрителя след края на този бавен, тих, почти съзерцателен филм за чистача на обществените тоалетни в Токио Хираяма (Коджи Якушо). Той води спокоен и подреден живот насред забързания, шумен град и изглежда доволен от живота в своя самотен балон, докато не се случват някои неща, които променят статуквото.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/monster-1200-1200-675-675-crop-000000-1024x576.jpg)
„Чудовище“ (2023), реж. Хирокадзу Корееда
Пъзел! Така може да бъде определен филмът на японския майстор на киното Хирокадзу Корееда. Пъзел от хора, от гледни точки, от чувства и емоции. Историята във филма е съвсем обикновена: една майка забелязва, че синът й започва да се държи странно и естествено насочва вниманието си към неговото училище. От какво е предизвикана промяната у момчето, какво ще направи майката, как ще реагира училището? Майсторски конструираният филм на Корееда показва как думите и делата ни могат да рефлектират върху другите.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/Fallen-1024x684.jpg)
„Паднали листа“ (2023), реж. Аки Каурисмаки
Филмът ни пренася в едно неопределено време, в което атмосферата е от 60-70-те години, но героите използват инструменти от по-модерни времена, напр. мобилни телефони. Главните действащи лица са Анса (Алма Пьойсти) и Холапа (Юси Ватанен) – самотни персонажи, които живеят повече от незабележителен и впечатляващо монотонен живот. Те са свикнали със самотата си … до момента, в който се срещат.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/La-chinera12-1024x622.jpg)
„Химера“ (2023), реж. Аличе Рорвахер
Артър (Джош О`Конър) е англичанин. Той пътува с влак в Италия. Сам е, няма багаж, а в очите му блуждае меланхолията. Слиза някъде в италианската провинция, а там го чакат неговите приятели иманяри. Артър има специална дарба да открива артефакти от етруски гробници, с които районът е обсипан. Бизнесът е добър, но Артър е завладян от тъга по своята изчезнала любима. Той често посещава майка й (Изабела Роселини), която е бивша оперна певица и която управлява семейното си женско царство с желязна ръка. Именно там той среща Италия, ученичка на певицата и нейна прислужница. Един много италиански филм с герои, хумор, пейзажи и атмосфера, напомнящи тези от филм на Фелини, който ни превежда през пътя на млад мъж в гоненето на химери и в търсенето на мир със себе си.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/Ingebrog-1024x614.jpg)
В „Ингебор Бахман – пътуване в пустинята“ (2023), Маргарете фон Трота превежда зрителя през едно изследване на драматичното творческо сътрудничество и невъзможната любовна история на австрийската поетеса Ингебор Бахман и швейцарския писател и драматург Макс Фриш. Филмът засяга такива теми като любовта между интелектуалци, творческия блокаж, ролята на жената в света на писаното слово, творческото съревнование, ревността. В ролите на двамата писатели великолепно влизат Вики Крипс и магнетичният Роналд Зерфелд.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/Gondola1-1024x768.jpg)
„Гондола“ (2023) на режисьора Вайт Хелмер e филм без думи, който разказва историята на две операторки на лифт. Те се влюбват докато управляват кабинките на лифта в отдалечените планини на Грузия. Един филм направен с много фантазия, в който може би основният герой е човешкото въображение.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/all1-1024x672.jpg)
„Всички сме непознати“ (2023), реж. Андрю Хейг
Драмата на режисьора Андрю Хей пренася зрителя в самотния и изпълнен с мъка и тъга свят на тридесетгодишния лондонски драматург Адам, който започва връзка със своя тайнствен съсед Хари докато се бори със спомените от детството и смъртта на своите родители. Филмът е едно дълбоко прочувствено и емоционално пътешествие в отчуждението, загубата и начинът човек да я превъзмогне. Андрю Скот и Пол Мескал правят незабравими роли с брилянтните превъплъщения като Адам и Хари.
![](https://antrakt.bg/wp-content/uploads/2024/03/afire-still-3-1024x692.jpeg)
„Пожар“ (2023), реж. Кристиан Пецолд
Леон и неговият приятел Феликс се отправят към отдалечена вила близо до балтийското крайбрежие, за да работят – първият върху романа си, а вторият – върху портфолиото си с фотографии. Там двамата срещат Надя, която е наела стая във вилата и спасителя Девед. Неочакваното присъствие на Надя и Девед нарушава плановете на двамата младежи да се отдадат на концентрирана работа. Емоциите в четворката непрекъснато нарастват, гората около тях е обхваната от пожар и става все по-горещо както в пряк, така и в преносен смисъл.
Вижте още
Алма Пьойсти: „Най-ценното време е когато можеш да помълчиш с някого“
Сърдечна, усмихната, земна, топла, с дрехи в меки есенни
Килиън Мърфи: „Единствените ми две постоянни величини са да се предизвиквам и да се опитвам да не се повтарям“
Великолепният ирландски актьор с хипнотичен поглед Ки
„Слушай музиката!“ – пет дни до началото на RIFE
В сърцето на Родопите, за четвърта поредна година ще се