Едуардо Салваторе – предшественикът на модернистката фотография в Бразилия
Правилата на композицията са породени от многократното наблюдение, че определена подредба на елементите в картината дава по-добър ефект от неорганизираната, нелогична, небалансирана и т.н. подредба. Това не означава, че преди да нарисува една картина, художникът трябва да схематизира какъв тип композиция да следва, защото композицията се определя от самия предмет. Но се случва така, че познавайки правилата на композицията, художникът улеснява задачата си и след това, по силата на навика, ги използва, така да се каже, несъзнателно“. Това споделя бразилският фотограф Едуардо Салваторе (1914-2016), предшественик на модернистката фотография в Бразилия.
Особено известен със своята педантичност към композицията на снимката, той е смятан за един от значимите фотографи на южноамериканската страна. Основател е на една от най-старите и реномирани фотографски асоциации в страната, Foto Cine Clube Bandeirante, която той оглавява от 1943 до 1990 г.
Едуардо Салваторе е роден в Сао Пауло. Завършва право, но от 1937 г. се посвещава на художествената фотография като любител и самоук художник. Само 2 години по-късно става един от основателите на Foto Cine Clube Bandeirante.
През 1950 г. подпомага създаването Бразилската конфедерация за фотография и кино, която обединява фотографските клубове в страната и представлява Бразилия в Международната федерация на фотографското изкуство, намираща се в Швейцария. Салваторе оглавява Конфедерацията в продължение на 39 години.
Негови фотографии са включени в колекциите на Itaú Cultural, Tate Modern в Лондон, Masp – Museu de Arte de São Paulo и Музея за съвременно изкуство в Ню Йорк (MoMA).
За него внукът му Луис Едуардо Салваторе споделя: „от него научих, че фотографията е нещо много повече от фотоапарати и ленти. Научих, че фотографията не е нищо повече от начина, по който всеки вижда и записва това, което смята за важно за себе си и за другите, за да превърне всеки момент във вечност.“