Скарлет Йохансон

7 знакови филма на Скарлет Йохансон

Днес талантливата и сексапилна холивудска актриса Скарлет Йохансон празнува юбилей. За своите 40 години тя вече има зад гърба си множество запомнящи се роли в различни филми, някои от които превърнали се в култови. Актрисата се е снимала във филмите на такива режисьори като Уди Алън, Братя Коен, София Копола, Браян де Палма, Люк Бесон, Кристофър Нолан и др. Партнирала си е с Колин Фърт, Бил Мъри, Антонио Бандерас, Пенелопе Крус, Крисчън Бейл, Джон Траволта, Франсис Макдорманд и много други.

По случай рождения й ден ви представяме 7 знакови филма с нейно участие.

"Изгубени в превода" (2003)

Изгубени в превода (2003), реж. София Копола. Именно за ролята си в този култов филм Скарлет Йохансон получава първите си по-големи номинации и награди. Филмът разказва историята на известен американски актьор (Бил Мъри), пристигнал в Япония да снима реклама. Той се спасява от безсънието и отегчението като прекарва нощите в бара на хотела. Там среща Шарлът (Йохансон) и между тях се заражда едно приятелство, което става все по-топло и по-чувствено. А времето, когато ще трябва да се разделят неумолимо наближава.Скарлет Йохансон успява да не се изгуби на фона на брилянтната игра на Бил Мъри и да спечели зрителя с талантливата си игра.

"Момичето с перлената обица" (2003)

Момичето с перлената обица (2003), реж. Питър Уебър. В дома на нидерландския художник Ян Вермеер (Колин Фърт) започва работа прислужницата Грийт (Йохансон). Вермеер бързо осъзнава, че тя не само е много съобразителна, но и притежава тънък усет както за картините, така и за процеса на работа по тях. Първоначално й възлага да смесва боите, а по-късно решава да я рисува.

"Любовна песен за Боби Лонг" (2004)

Любовна песен за Боби Лонг (2004), реж. Шейни Гейбъл. След като разбира за смъртта на майка си, 18-годишната Пърси Уил се завръща в къщата в родния си град само за да открие, че там вече са се настанили двама мъже – бивш професор по литература (Джон Траволта) и неговото протеже. Оказва се, че и тримата са вписани в завещанието на майката и притежават по една трета от къщата. След като никой не желае да напусне, тримата започват да живеят заедно и да се опознават.

"Мач Пойнт" (2005)

Мач Пойнт (2005), реж. Уди Алън. Това е друг знаков филм в кариерата на Скарлет Йохансон. Той получава множество номинации, сред които и Оскар и Златен глобус, а целият свят научава името на тогава 21-годишната актриса. Филмът разказва за амбициозен учител по тенис (Джонатан Рийс Маейрс), който се жени за девойка от богато английско семейство, но се влюбва в Нола (Йохансон), годеницата  на нейния брат, американка от скромен произход, която прави неуспешни опити да стане актриса. Двамата започват да се срещат. След известно време Нола разбира, че е бременна.

"Вики, Кристина, Барселона" (2008)

Вики, Кристина, Барселона (2008), реж. Уди Алън. Американките Вики и Кристина (Йохансон) се отправят на лятно пътешествие в Барселона. Те са във възторг от града, както и от художника Антонио (Хавиер Бардем), в когото и двете се влюбват. Не е ясно обаче коя ще избере Антонио: дали сериозната и старомодна Вики или разкрепостената Кристина. Или може би бившата си жена (Пенелопе Крус)? Въпреки че във филма звездата е Пенелопе Крус, той дължи много на контраста с яркия образ на Скарлет Йохансон.

"Другата Болейн" (2008)

Другата Болейн (2008), реж. Джъстин Чадуик – филм за историята на сестрите Болейн и връзката им с Хенри VIII. Традиционно ярката и емоционална Скарлет Йохансон тук играе Мери, сдържаната сестра на Ан Болейн (Натали Портман), която трябва да стане любовница на крал Хенри VІІІ (Ерик Бана). Но кралят е привлечен от скромността на Мери и избира да вземе нея в постелята си.

"Човекът, който не беше там" (2001)

Човекът, който не беше там (2001), реж. Джоел Коен. Провинциалният бръснар Ед (Били Боб Торнтън), който по стечение на обстоятелствата се забърква във все по-тежки престъпления и в крайна сметка е екзекутиран за убийство, което не е извършил. Той редовно посещава тийнейджърката Рейчъл (Йохансон), за да я слуша как свири на пиано. Измъчван от самота, той си представя как й помага да започне музикална кариера като неин мениджър. Фантазията му е разбита на пух и прах, когато учител по музика му казва,че Рейчъл няма никакъв талант.